onsdag 11 maj 2016

Top Three Wednesday

Nu tycker jag att det är god tid att även jag hoppar på trenden med Top Ten Tuesday som ursprungligen kommer från bloggen The broke and bookish. Istället för att göra en Top Ten tuesday så kommer jag alltid göra en top five/three Tuesday (eller Wednesday, beroende på vilken dag jag hinner).
 Top five/three-listan dyker upp varannan vecka, och då väljer jag veckans ämne eller förra veckans ämne. Vilket ämne jag väljer beror på vilket som verkar mest intressant.

Ämnet jag har valt är: Childhood Characters You'd Love To Revisit As Adults 


3. "Skorpan" (från Bröderna Lejonhjärta). Undrar om han är så modig och älskevärd som han var då. Och jag undrar ifall han och hans storebror är lika tajta som på den tiden.

2. Tam (från Tam Tiggarpojken). Det skulle verkligen bli häftigt att få återse Tam. Han och jag har så många fina minnen tillsammans. :)

1. Ronja Rövardotter (från Ronja Rövardotter). Jag älskade Ronja första gången jag läste om henne
och gör det än idag, så självklart så vill jag läsa om henne som vuxen. Jag skulle nog tänka mig att det är hon som ställer och styr i Mattisborgen nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar