tisdag 19 april 2016

Top Three Tuesday

Nu tycker jag att det är god tid att även jag hoppar på trenden med Top Ten Tuesday som ursprungligen kommer från bloggen The broke and bookish. Istället för att göra en Top Ten tuesday så kommer jag alltid göra en top five/three Tuesday (eller Wednesday, beroende på vilken dag jag hinner).
 Top five/three-listan dyker upp varannan vecka, och då väljer jag veckans ämne eller förra veckans ämne. Vilket ämne jag väljer beror på vilket som verkar mest intressant.

Veckans ämne är: Books That Will Make You Laugh (or at least chuckle)

3. Outtalat av Sarah Brennan. Ibland fick den mig att himla med ögonen men oftas fnissade jag som en tok åt någons kaxiga replik.

2. Den okända historien om Frankie Landau-Banks av E. Lockhart. Vissa saker Frankie gjorde var så hysteriskt roliga att jag inte ens visste vad jag skulle ta mig till.

1. Safirblå av Kerstin Gier. Nästan alla scener med en viss demon var riktigt underhållande. Även Gwens beteende i balen fick mig skratta så mycket att jag till sist blev tvungen att dämpa mitt skratt med en kudde.

Så vill du ha något riktigt roande så rekommenderas dessa tre böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar