söndag 2 augusti 2015

Månadens lästa böcker

Juli 2015

Lästa böcker:

Sjärnmärkt av Jessica Spotwood som är andra delen i trilogin systrarna Cahill, som var bättre än ettan. Kommer tyvärr inte skriva en recension om den
Systrarnas öde 

Systranas öde av Jessica Spotwood som är tredje och sista delen i trilogin systrarna Cahill, som också  är den bästa delen i hela trilogin. Kommer tyvärr inte skriva en recension om den.

Drömgångaren av Samantha Shannon som är första delen i serien eller trilogin Bone season och som var en ganska bra bok, berättar mer i min mini recension om den.

Alice i zombielandet  av Gena Showalter som är första delen i Berättelsen om underlandet som var ganska bra och som förresten inte är en dugg lik Alice i underlandet. Jag har skrivit en recension och den finns i bloggen. Bokens recension finner du här

Cinder av Marrisa Meyer som är första delen i trilogin månkröninkan som verkligen var en bra bok som man ska läsa nu i sommar. Bokens recension finner du här

Fångade själar av Rachel Vincent som är första delen i trilogin Soul Screamers, som var ganska bra även om den inte stack upp i mängden och som jag kanske ska skriva en mini recension om.

Crow girl av Kate Cann som är en enkel engelsk bok, jag behövde något enkelt så jag tog den, och den var ganska så bra, det blir tyvärr ingen recension om den eftersom den var lite för väl lättläst.

Niceville av Kathryn Stockett som verkligen är en tankevärd bok, mer om den i min recension som jag ska skriva så fort som möjligt.

Evermore av Alyson Noël som  är första delen i serien de odödliga och som inte var så himla bra, jag kanske skriver en recension om den.

Blå måne av Alyson Noël som är andra delen i serien de odödliga, som är mycket bättre än ettan, jag  kanske skriver en recension om den.

Ja, det var alla böcker jag har läst under den här månaden, iallafall dem jag kommer ihåg att jag hade läst. Nästa gång så ska jag skriva upp varje bok jag läser så att jag inte kan glömma några...



Favorit böcker:
Systrarnas öde eftersom jag hade längtat så mycket till den och för att den till och med var bättre än jag först trodde. Och Cinder som jag tyckte var väldigt intressant. Och sist men inte minst Niceville som verkligen hade fått mig tänka ännu mer än jag gör vanligt vist på mänskliga rättigheter och jämställdhet, vilket jag gör nästan hela tiden eftersom det är två väldigt viktiga ämnen som man borde diskutera mer, men nog om det nu.

Snyggaste omslagen:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar