torsdag 20 augusti 2015

Sommarlovet

Ja, nu är sommarlovet slut(:(  Men jag hann åtminstone läsa massa bra böcker, vilket delvis beror på att jag inte har åkt utomlands den här sommaren och därför haft mycket tid till att läsa. Så sommaren har varit riktigt skönt för mig, med slappande, springande, ätande av chokland och såklart jätte mycket läsande. Här är vissa av böckerna som jag gillande:

  • De tre första böckerna ur Parasollprotokollet serien som var bättre än vad jag trodde
  • Fjärde och tredje delen ur Iron fey serien som jag tyckte var så mycket bättre en de två första delerna, vilket berodde mycket på att huvudkaraktären, Meghan hade utvecklats så mycket i
    just dem där sista delerna
  • Jane Eyre som just nu är min absoluta favorit klassiker, både på grund av huvudkaraktären, men också på grund av det fina och målande språket. Mer om den i min recension som jag kommer skriva så fort jag får tid
  • Den andra delen ( blå måne ) ur de odödliga, den här gillar jag för att huvudkaraktären hade utvecklats och blivit bättre att följa genom att hon gör saker själv, och inte bara beter sig som en värdelös stackare som första delen, och som ni säkert vet så gillar jag inte kvinnor som beter sig svagare än dem egentligen är
  • Cinder som var väldigt intressant eftersom den var typ som Askungen ( med en MYCKET bättre Askungen, då menar jag, Askungen tjejen ) i En Star Wars liknade värld 
  • Endgame tyckte jag om, med all sin action
  • Enklav som var en super dystopi 
Nu när det är skola så kommer jag antagligen inte kunna blogga så mycket):)
Fast jag kommer försöka skriva i bloggen så fort jag får chansen såklart:)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har!! Det verkar som du läst en massa bra böcker i sommar. Har du använt e-biblioteket något? Jag väntar med spänning på recensionen av Jane Eyre. Jag läser just nu en bok som heter Morgon i Jenin. Den är verkligen bra! Hälsningar läraren Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack! Och nej, jag har inte använt e-biblioteket

    SvaraRadera