torsdag 4 februari 2016

Månadens lästa böcker

Januari 2016

Lästa böcker:
Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart som hittills är årets bästa lästa bok.

Berättelser från Engelsfors av Sara Bergmark, Mats Strandberg, Karl Johnsson, Lina Neidestam och Kim Andersson som var intressant och minnes uppfriskande från min gamla favoritserie.

Halvblod av Sofia Johansson som var en helt okej bok, med sina brister.

Vingar av glas av Sofia Johansson som var hemsk.

Vampire Ackedmy av Richelle Mead som var ett bra tidsfördriv.

Liv och död av Stephenie Meyer som var en besvikelse.

The last Airbender (avatar #1) av Michael Dimartino och Bryan konietzko som jag tyckte väldigt mycket om.

Tankar:
Ja, nu har ännu en månad nått sitt slut! Jag har hunnit läsa flera böcker och på köpet hittat ännu en favorit bok. Enligt mig så var Januari en riktigt bra läs-månad. Hur har läsningen gått för er?

Tyvärr kommer jag nog inte hinna läsa/blogga så mycket under februari pågrund av alla kommande prov som jag måste plugga för. Men jag ska nog försöka skriva ett eller två inlägg i bloggen och läsa så mycket det går.

Bästa bok/böcker:
Kanske är det du behöver veta med sitt speciella språk och mystiska familjetragedier älskar jag verkligen. Berättelser från Engelsfors som gav mig svar på vissa saker jag har undrat och var fint tecknad tyckte jag också om. Min inre avatarnörd hade väldigt svårt att inte älska Avatar tv-serien i bokform.

Sämsta bok/böcker:
Liv och död som inte levde upp till det den lovade. Halv blod som hade var ganska långtråkig och hade för många saker som störde mig och Vingar av glass som var ungefär som halvblod men 10 gånger värre.

Snyggaste omslagen:



1 kommentar: