söndag 24 januari 2016

Kanske är det allt du behöver veta


Titel: Kanske är det allt du behöver veta
Författare: E. Lockhart
Genre: vänskap, kärlek, familjetragedi 
Antal sidor: 258
Tiden det tog mig att läsa boken: 2 dagar
Favoritkaraktärer: Cadence & lögnarna
Poäng: 5/5









Handling:
  • älskar båda böckerna som jag har läst av henne 
  •  kommer längta något otroligt mycket till alla hennes framtida verk
  • tycker att den som inte läser dessa böcker missar något stort.
Nu undrar du/ni säkert varför jag tycker så himla mycket om denna bok. Och det beror på att det är svårt att inte tycka om en riktig bladvändare som var skriven på ett unikt sätt, med intressanta och djupa karaktärer, där huvudkaraktären är visserligen överdramatisk, men ändå en smart person som jag förstår varför hon gör som hon gör.

De enda jag inte tyckte om var nog hennes mostrar, jag förstår inte varför dessa (idiotiska) kvinnor som säkerligen har fått den bästa möjliga utbildningen och på så sätt fått en chans att försörja sig  med hjälp av ett jobb fortfarande är beroende av sin pappa för att klara sig. Men eftersom det var något Cadence och de flesta andra förstod hur fel det var, så hakade jag mig inte upp på med det.

Ännu en grej imponerade på mig var det briljanta konseptet, som jag inte kan säga något mer om än att det hade en plot twist som nästan fick mig gråta (vilket nästan aldrig sker i böcker)  och att det oväntade är just vad som kommer ske.

Sammanfattningsvis är Kanske är du allt du behöver veta ett måste för alla som vill ha en läsupplevelse som de sent kommer glömma.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar