onsdag 2 september 2015

Månadens lästa böcker

Augusti 2015

Lästa böcker:

Kallelsen av James Frey som är första delen i trilogin Endgame. Början tyckte jag inte om så mycket eftersom det båda var tråkigt och förvirrande men jag tyckte att det blev väldigt spännande och action fullt i mitten och slutet.

Scarlet av Marissa Meyer som är andra delen i Månkröninkan som inte var lika bra som ettan.  Varför jag gillar den här delen mindre än den första får du veta genom min recension.

Jane Eyre av Charlotte Brontë som jag tyckte var en jätte bra klassiker. Både för det vackra språket och huvudkaraktären.

Ficktjuven av Sarah Waters som var lite annorlunda ( på bra sätt ) den boken skulle nog ha fått fullpoäng av mig om man hade kortat ner den lite. 

The Wizard of Oz som var bättre än jag trodde

Skugglandet av Alyson Noël som var ganska bra, men inte lika bra som tvåan. Eftersom Ever ( huvudkaraktären ) gjorde fel under hela boken medan Damen ( den manliga huvudkaraktären ) nästan aldrig gjorde något fel och det stör mig väldigt mycket, jag menar varför måste alltid killen vara så perfekt medan tjejen har så många brister? Jag förstår inte det

Jaha, det var alla böckerna som jag har läst under augusti:)
Vilka har du/ni läst?

Sämsta bok/böcker:
Skugglandet eftersom jag knappt såg någon jämställdhet mellan båda könen i hela boken. Och så tycker jag verkligen inte om Evers syn på saker och ting. Scarlet som jag hade väldigt höga förväntningar på var inte heller så bra. Eftersom Scarlet ( huvudkaraktären ) behövde så mycket hjälp av Wolf ( den manliga huvudkaraktären ) hela tiden.

Bästa bok/böcker:
Ficktjuven som bjöd på väldigt många överraskningar. Kallelsen med sin action som hade blandas med lite övernaturligt. Och Jane Eyre vars slut jag tyckte var perfekt.

Snyggaste omslagen:






1 kommentar:

  1. Vad jag har läst får du veta i min recension. :) Gagasbocker.blogspot.com

    SvaraRadera