onsdag 23 september 2015

20 påståenden om mig


Jag heter Losiyane.
Jag är för tillfället hemma och skriver detta min Ipad.
Jag är bra på att reagera och försöka göra något åt orättvisor.

Jag tycker inte om lakrits det är så himla äckligt.
Jag är dålig på att hålla tyst om mina åsikter.
Jag läser varje dag.
Jag gillar när något dåligt utvecklas till något bra.
Jag sjunger när jag tror att ingen hör. Men när ( om ) någon kommer på en får man väldigt konstiga blickar.

Jag älskar ( surprise ) böcker, feminism och sist men inte minst chocklad.
Jag är inte speciellt bra på att rita. Det bästa jag lyckats med är streckgubbar.
Jag föredrar lodjuret framför lejonet.
Jag tycker om en extra kladdig kladdkaka, mums...
Jag är beroende av mint tuggummi, jag tuggar faktiskt några just nu.

Jag har på mig blå mjukisbyxor och en grå T-shirt.
Jag dricker oftas kall Arla mjölk.
Jag lyssnar på lite all möjlig musik som jag tycker låter bra, oftas är det pop-musik
Jag blir arg på väldigt många saker som har med hur vårt samhälle är just nu. Men också när någon pratar bakom min rygg, det tycker jag är så jädrans fegt.

Jag blir rädd av olika läskiga varelser som finns i böcker eller filmer. Pågrund av min höga fantasi finns det t.o.m nätter som jag får för mig att en klädhög i mitt rum är en sovande zombie eller något annat lika tokigt.
Jag önskar att folk skulle bli mer intresserade av böcker. För de som inte är det missar så många fantastiska saker som bara böcker har att erbjuda.

Jag är uppvuxen i en liten ort i mellersta Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar