måndag 9 november 2015

Det händer nu

   
 


Handling: 
Stella är den populära, självsäkra tjejen i klassen. Men hon tycker att hon lever i en låtsasvärld. Hon vill skrika rakt ut att hon är störtförälskad i sin bästis Sigrid. Men hon vågar inte. Hon vet ju inte vad Sigrid känner, och vad ska alla andra säga? 
Stella brottas med sina inre tankar om vad som är okej och inte. 

Omdöme:
Innan jag började med boken var jag på jakt efter något enkelt och ganska välskrivet. Och den här boken uppfyllde bara en av förväntningarna. den var väldigt enkel, inget annat. 
 Huvudkaraktären Stella som oftas hade bra tankar, men inte sa dem tyckte jag att jag inte lärde känna ordentligt. Hon känns fortfarande som en främling för mig.
Det faktumet att varje menig i varje dialog hade minst ett ord på engelska, gjorde inte boken bättre precis. För att ifall någon vill skriva en bok ska denna välja ett språk, inte blanda två helt olika tycker jag
Den här boken var helt enkelt inte något som kommer stanna i mitt minne särskilt länge.

1 kommentar:

  1. Sv: Hej! Hör med förlaget (Löv & Craig Förlag), tror de ska ha en webbshop där du kan köpa Tangents!

    SvaraRadera