fredag 25 december 2015

Mina läsplaner inför jullovet

  Först och främst har bloggen varit så ouppdaterad pågrund av vissa tekniska problem (jag tappade bort min IPad och datorn funkade inte) men nu är de problemen lösta och jag kan blogga igen!

Nu har jullovet äntligen börjat och kan jag ta igen all min lästid som har gått åt pluggande och nervositet inför betygen. Jag har redan lånat alla böcker som ska läsas ut. Trots att jag bara haft lov under två dagar har jag faktiskt redan läst ut två av böckerna. Men hursomhelst här en lista på böcker som ska vara klara när jullovet är slut:
  1. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks. Den är jag klar med och jag säger bara ett ord om den boken; FANTASTISK. 
  2. Flickan som svalde ett moln lika stort som Effieltornet. Denna bok med detta otroligt långa titel är jag också redan klar med. 
  3. Vampire Ackademy. Den har jag läst på svenska men jag vill väldigt gärna skriva en recension om den, så för att friska upp minnet tänkte jag att jag ska läsa den igen. 
  4. Rör mig inte! En väldigt populär dystopi bok som jag har velat läsa väldigt länge nu. 
  5. Liv och död. Den här jubelium utgåvan av om jag kunde drömma har jag också velat läsa länge nu. 
  6. Ett eget rum. En klassiker inom feminismen, längtar till att läsa den.
 Ja, dessa är böckerna som jag ska försöka bli klar med tills jullovet är slut.
Ska du/ni läsa mycket under lovet isåfall vilka böcker? 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar