tisdag 29 december 2015

Nyårs tagg


Nu när det är snart 2016 tänkte jag att det kan firas med denna nyårstagg.

1. En klassiker jag lovar att läsa
Stolthet och fördom av Jane Austen som jag har tänkt  läsa under hela året men inte kunnat.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Stephennie Perkins Isla and the happily ever after, jag har inte riktigt vågat läsa den påggrund av att jag är lite orolig över att den inte blir lika bra som de andra delerna.

3. En bokserie jag lovar påbörja
The infernal devices av Cassandra Clare, ska läsa börja läsa den så fort jag blir klar med hennes andra serie The Mortal instruments. Nu när jag ändå nämner TMI ska kan jag tillägga att jag lovar avsluta den med.

4. En författare (som jag inte har läst) jag lovar läsa något av
Stephen king. Hans böcker sägs ju vara så bra.

5. En bok jag lovar läsa om
Det finns väldigt många böcker som jag ska läsa om, speciellt med tanke på att jag har planerat ha en omläsnings månad, där jag läser om alla mina favoritböcker. Men det får väl bli Frost av Maggie Sefvater. Jag hade läst den för några år sedan och jag minns att jag fullständigt älskade den, och alla andra böcker i den trilogin.

6. En gerne jag har läst lite/inget av och lovar att utforska
Deckare. Jag har inte läst så många böcker av det, och de enda jag har läst har jag inte gillat. Men  jag vill ge den genren en chans till. Det var kanske jag som läste dåliga böcker, vem vet.

7. En seriealbum som jag lovar att läsa
Pass.

8. En novell jag lovar att läsa
Queen song av Viktoria Aveyard.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne
Det finns flera sådana böcker i min att läsa lista, bland annat The Bell Jar.

10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa
The fault in our stars.

11. En debut jag lovar att läsa
The ice tvins av S.K Tremayne.

12.  En bok eller bokserie (som jag tidigare har gett upp/dömt ut)  jag lovar ge en ny chans
Hm.. Det får bli.... Susan Ees Penryn & the ends of days. Jag har läst första boken och boken skönk otroligt mycket för mig pågrund av hur kvinnor var och behandlades.


13. Tagga några andra 
Jag taggar alla som inte har gjort denna tagg än och vill göra det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar