söndag 6 mars 2016

Minirecension: Berättelser från Engelfors


                                        



Handling/omdöme:
Detta serie album som utspelar sig före och efter Cirklen utlovar att vi ska få svar på vissa frågor, även att vi ska få tillbacka blickar från det förflutna och små ledtrådar till det som kommer ske i framtiden av självaste Mona Månstråle. Och att vi självklart åter ska möta de utvalda.

Berättelser från Engelfors håller vad den lovar och jag är riktigt nöjd med den. Illustrationerna var vackra och de flesta karaktärer såg nästan ut som jag tänkte mig att de skulle se ut. Idéen med att inleda varje berättelse med att Mona och hennes tarotkort var enligt mig väldigt smart, eftersom då bindes alla berättelser ihop på ett effektivare sätt och så var det förstårs kul att läsa om Mona och hennes små komenter på allt. Något som jag gillade extra mycket är nog kapitlet om Adriana, då jag länge har funderat kring hennes bakgrund och varför hon... (Spoiler: bestraffades. Spoiler slut.)

Som sagt gillade jag boken väldigt mycket, men det som gör att boken inte riktigt når toppen är att den var så himla kort. Det skulle inte precis skada om Berättelser från Engelfors hade varit ett par berättelser längre och att själva berättelserna skulle vara längre.

Poäng: 4/5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar