måndag 20 juli 2015

Alicie i zombielandet

Lägg till bildtext




Författare: Gena Showalter
Antal sidor: 423
Serie:  Vet ej
Tiden det tog mig att läsa boken: 1 dag
Genre: Paranormal romance, Zombies
Favoritkaraktär: Kat
Poäng: 3/5








Handling: 
Alice kommer inte att ge sig förrän varenda zombie ligger i sin grav. För alltid.Om någon hade berättat för Alice Bell att hennes liv skulle vändas upp och ner från ett ögonblick till ett annat, skulle hon ha brustit ut i skratt. Från lyckligt till tragiskt, från oskuldsfullt till förstört. Nej, aldrig. Men det var det som hände. Ett hjärtslag. En blinkning, ett andetag, en sekund - och allt hon kände till och älskade var borta.Hennes pappa hade haft rätt. Monstren fanns på riktigt. För att hämnas sin familj måste Alice lära sig att slåss mot de odöda. Och för att överleva måste hon sätta sin tillit till den farligaste av alla farliga killar, Cole Holland. Men Cole har sina egna hemligheter, och om Alice inte är försiktig kan de visa sig vara farligare än zombierna.

Omdöme:
Egentligen hade jag tänkt skriva en recension om stad av skuggor. Men när jag ändå hade tänkt skriva ett inlägg om den här boken förr eller senare. Och jag hade skrivit en så bra recension om boken när en bekant  frågade mig vad jag tyckte om boken på ett chatt ställe så tänkte jag att jag kunde kopiera det och lägga ut det på bloggen, så jag gjorde det.

Och här är min lilla ( som inte är så liten ) mess recensionen:

"Först och främst så HATAR JAG COLE! den... (ett väldigt fult ord)  beter sig som om han äger Ali. Han är såååå kontrollerande!!! Och om en kille ens tittar på Alicie så bara måste Cole slå honom! Så gör han både när dem är ihop och innan dem var det. Som sakt så han beter sig som om han äger henne och om hon inte gör som han vill blir han bara sjukt arg! Alltså jag förstår inte vad hon ser hos honom, han må var "ursnygg" men det kompenserar inte hans jävla beteende!

Jag blir bara argare och ännu mer besviken när Alicie tillåter ett sådant beteende, men jag blir LITE gladare när hon inte gör det (vilket inte händer så ofta).

Men om vi ska bortse från idiotiska Cole så är boken super!! Den är jätte spännande vid slutet och jag gillar idén med zombies. Förresten så har den boken inga som helst likheter med Alicie i underlandet förutom namnet.

Det fanns vissa tillfällen där jag tyckte att Alicie var riktigt cool. Men min absoluta favorit karaktär i hela boken är nog Alicies bästa vän Kat som är en riktig badgirl som man inte vill något hellre än att vara bästis med ( inget illa menat Gaga, men det är sant )
Så därför ger jag boken 3 poäng av 5 eftersom den var bra men Coles kontrollbehov gjorde att jag inte kan ge den toppbetyg, men jag kommer ändå läsa nästa del"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar