torsdag 23 juli 2015

Film recesion, city of bones


Handling: 

Efter att Clary Fray ( Lily Collins ) en till synes vanlig tonåring, bevittnar ett mord på en klubb, finner hon att hennes mamma, Jocelyn ( Lena Headey ) har attackeras i sitt hem i New York City och kidnappats av Valentine ( Jonathan Meyers ) i sin sökning efter den Mortal Cup. Hon får hjälp av en Shadowhunter som heter Jace ( Jamie Bower ) och hans vänner hjälper henne med att rädda hennes mamma och på vägen får Clary ( Lily Collins ) reda på sanningar om sitt förflutna blodslinje och blir den person som sin mamma fruktade att hon skulle bli. Clary får veta att Shadowhunters är halv-änglar krigare som jagar demoner, och att hon även är en shadowhunter och försöker därmed utnyttja sina krafter för att i tid rädda sin mamma. Med hjälp sin nyfunna gåvor finner Clary ( Lily Collins ) Mortal Cup som hennes mamma gömt, bara för att bli förrådd och tvingas ge upp den. Hon försöker att rädda sin mamma innan det är för sent, och finner sig själv fångad i en kamp mellan krafter hon knappt förstår.

Omdöme:

Strax efter att jag hade läst klart stad av skuggor så hade jag tittat på city of bones filmen, och jag tyckte att special effekterna såg äkta ut och dem fick med det viktigaste.  Och jag tyckteockså Lily Collins skötte sin roll riktigt bra, även om jag inte förstod varför hon sprang runt med skyhöga klackar på skorna när hon slogs eller gjorde något liknade. Det tyckte jag var ologiskt för hur kan man ha så höga klackar när man gör sånt?
Men nog om klackar nu, och mer om Jamie Bower som jag tyckte skådespelade helt okej, även om han inte agerade som jag hade tänkt att Jace skulle vara. Och som jag tyckte såg ut som en helt Okey Jace. Men hur som helst så var så city of bones en bra film som fick 4 poäng av 5 av mig. Och det är synd att man inte kommer göra city of Ashes till film också, även om hela The Mortal instrument serien kommer bli en Tv-serie. Tv-serien kommer förresten sändas 2016 i Amerikansk Tv.


    Här är filmens trailer:



1 kommentar:

  1. Jag tycker det är bra och spännande med en tv-serie, men när jag såg skådespelarna ändrade jag mig fullständigt. Jag tänker skriva ett inlägg i min blogg där det står lite om vad jag tycker om saken. Gagasbocker.blogspot.com. :)//Gaga

    SvaraRadera