söndag 5 juli 2015

I dödens stad





Författare: James Dashner
Antal sidor: 328
Serie: the maze Runner
Tiden det tog mig att läsa boken: 2 dagar
Genre: science fiction, dystopi, thriller
Favoritkaraktär/er: Minho, Thomas, Brenda, Teresa
Poäng: 4/5






Handling:
De har tagit ifrån Thomas allt: hans vanliga liv, hans minnen och nu hans enda vänner. Världen är full av kaos och han har skaffat sig övermäktiga motståndare. Men Thomas fiender vet inte att han har fler minnen av sitt tidigare liv än de tror. Han minns tillräckligt mycket för att veta att man har ljugit för honom. Tillräckligt mycket för att göra uppror.
Thomas överlevde labyrinten, han överlevde vansinnets öken. Han är redo att ge vad som helst för att rädda sina vänner. Men sanningen kan vara det som slutligen krossar honom.
Omdöme:
Jag kan inte fatta att the maze Runner trilogin är slut... Jag kan bara inte fatta det. Och jag kan verkligen inte ta in en viss parsons död. Alltså när jag blev klar med boken satt jag bara där gapande (som tur är så såg ingen mig då).

Det enda jag tycker var ganska dåligt var... ( stor spoiler:  att dem lät bli att offra Thomas så att dem skulle få botemedlet  till sjukdomen som mer än 99%  av jordens befolkning hade. Fast å andra sidan så skulle jag ha blivit väldigt ledsen om Thomas hade dött.  :spoiler slut )

Den här trilogin har varit fantastisk! Med små brister här där, men ändå FANTASTISK! Och det har varit ett äventyr att läsa den här trilogin, ett äventyr som jag aldrig skulle viljat vara med i verkligheten, men ändå ett äventyr. Den här serien kommer defenetivt vara med i min FB lista ( favorit böcker lista )

Jag vet att jag borde skriva om hur lätt man kunde se allt framför sig i den här boken och hur rappa dialogerna var och om hur mycket jag tyckte om Minho o.s.v men jag har redan berättat det i dem andra recentiorerna och förresten så skulle det bli tråkigt av att upprepa sig om samma sak om och om igen så... Det var allt om the maze Runner trilogin.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar